Hamlet

★★★★☆
Autor: William Shakespeare 

Hamlet je slavná tragédie pojednávající o jednom dánském královském rodu. Hamletovi zemře otec, král dánský, a hned záhy si jeho ovdovělá žena vezme za muže králova bratra, Claudia. Zde začíná náš příběh, a sice asi dva měsíce poté, co král zemřel. Horacio, jeden z nejvěrnějších služebníků, je přivolán stráží na cimbuří, protože viděli ducha, který vypadal úplně stejně jako bývalý král. Přizvou tedy i Hamleta, která si s otcem povídá a zjistí, že Claudius jej ve spánku zabil tím, že mu nakapal jed do ucha. Hamlet slíbí, že otcovu smrt pomstí... Hra poukazuje, že touha po moci se nezastaví před ničím. Ušlechtilí zabíjí, poddaní se poklonkují a čest či ctnost jsou výsadami hrdinů.

Když jsem našla Hamleta ve školním seznamu doporučené četby, byla jsem rozhodnutá jej zkusit. Ze Shakespearových dramat mě nejvíc lákal svým tématem a taky jsem chtěla zjistit, co na něm všichni vidí. 😄

Měla jsem trochu strach z jazyku, který mnoho čtenářů označuje jako velmi náročný. Nakonec jsem byla překvapená, když mě vznešený styl psaní bavil a příjemně se mi v něm četlo. Větší soustředění u mě vyžadovaly jen delší monology. 

Děj mě bavil od začátku. Postupem času se stával trochu kýčovitým, ale vzhledem ke stáří hry jsem ani nic jiného nečekala. Líbily se mi postavy, z nichž se dá málokterá považovat vyloženě za kladnou, i trocha nadpřirozena. 😊

Četli jste něco od Shakespeara nebo jste viděli zpracování jeho dramatu? Jak se Vám to líbilo? Napište mi do komentářů. ♡

Komentáře