Eliza a její nestvůry

★★★☆☆
Autor: Francesca Zappia
Nakladatelství: CooBoo

Eliza je stydlivá a trochu divná holka, ale na internetu se z ní stává anonymní tvůrkyně populárního komiksu Nestvůrné moře. Vůbec si neumí představit, že by se jí ve skutečném světě mohlo líbit tolik jako ve virtuálním. Tedy do chvíle, než do školy nastoupí fanoušek její tvorby Wallace. Rozumí si a Eliza začne přemýšlet, jestli by život offline nestál za zkoušku. Jenže pak vyjde její identita najevo a všechno, co vybudovala, se začne rozpadat.

První hvězdičku jsem v hodnocení ubrala proto, že autorka vyzradila v anotaci asi tři čtvrtiny děje. Druhá hvězdička je za to, že kniha měla velmi předvídatelný konec. Čtenářům tak k pochopení hlavní dějové linky stačí pouze anotace a mít trochu načteno, aby si konec dokázali domyslet. 
Knihu tedy nedoporučuji těm, kteří mají rádi napínavé příběhy s různými zvraty a nečekanými odhaleními. 

Musím ale kladně ohodnotit způsob, kterým autorka píše, a který byl alespoň pro mne velmi příjemný. Obě hlavní postavy jsem si brzy zamilovala a líbilo se mi i to, jak k sobě Eliza se svými rodiči a bratry postupně hledali cestu. 

Autorka mi je velmi sympatická, a to i díky tomu, že kromě příběhů ráda maluje a ilustruje a je v tom opravdu dobrá, jak se můžete přesvědčit v knize samotné. Text je totiž proložen ilustracemi a komiksy Nestvůrného moře. 

Kdybych neznala popis příběhu, asi bych po přečtení knihy s otevřenou pusou googlila, jestli Francesca Zappia napsala i další knihy (vygooglila jsem si to, byť se zavřenou pusou a opravdu ještě jednu knížku napsala). I tak to ale bylo velice milé čtení s osobitým kouzlem. 

Je pro Vás internet součástí života nebo se životu online snažíte vyhýbat? Napište mi do komentářů. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře

Okomentovat