Slunce je také hvězda

★★★★★
Autor: Nicola Yoon
Nakladatelství: CooBoo 

Natasha je dívka, která věří ve vědu a fakta. Rozhodně ne na osud! Nebo na sny, které se nikdy nesplní. A už vůbec není ten typ holky, která se na rušné ulici v New Yorku potká s klukem a hned se do něj bláznivě zamiluje. Zvlášť když její rodině zbývá dvanáct hodin do deportace ze Spojených států. Ani Daniel nebyl nikdy snílek, ale když Natashu potká, zapomene úplně na všechno. Cosi v ní ho přimělo věřit, že jim osud nachystal něco opravdu zvláštního.

Po napínavé detektivce jsem se rozhodla číst tuhle oddechovku, kterou jsem dostala k narozeninám (a moc za ni děkuji ♡).

Uchvátila mě už obálka, která musela dát opravdu hodně práce, a která rozhodně plní svou funkci, a to na první pohled upoutat eventuálního čtenáře.

V této knize jsem našla jeden z nejzajímavějších prologů s výrokem Carla Sagana, který popisuje vznik jablečného koláče (fotku nejen tohoto prologu najdete na mém Instagramu evie.books). K vytvoření něčeho tak zdánlivě jednoduchého totiž nejdřív potřebujete stvořit celý vesmír.


Kniha se četla opravdu rychle, hlavně kvůli docela krátkým kapitolám. Díky nim je vhodná i pro čtení o přestávkách ve škole nebo například při jízdě autobusem.
Celý příběh se odehrává v průběhu jednoho jediného dne, což knize dodává zajímavou atmosféru. Děj byl rozdělen na vyprávění z pohledu Daniela a z pohledu Natashy. Oproti jiným knihám se zde navíc čtenáři mají možnost dozvědět něco o životě vedlejších postav, o příčinách jejich chování a o jejich minulosti. To se mi líbilo asi úplně nejvíc.

Děj byl vlastně ve své podstatě sled docela neuvěřitelných událostí. Autorka ale příběh podala takovým způsobem, že jsem neměla důvod jí nevěřit. Navíc, kdo ví? S pomocí osudu se přece může stát cokoliv.

Celou dobu jsem tušila jak příběh dopadne a s koncem jsem se při čtení postupně smířila. To jsem ale ještě nevěděla co autorka zamýšlí s epilogem. Díky němu není závěr knihy zcela uzavřený, ale za to dává čtenářům naději na ono kouzelné „a žili šťastně, až do smrti.“ 


Věříte na osud, nebo podle Vás o svém životě rozhodujeme sami? Napište mi do komentářů. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře

  1. Pěkná recenze, na tuhle knihu se teprve chystám, ale doufám, že už se k ní brzy dostanu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na tuhle knihu jsem slyšela samou chválu, vypadá to na moc dobrou oddechovku :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat