Aliance

★★★★☆
Autor: Veronica Roth 
Nakladatelství: CooBoo 

Na frakcích založená společnost, v níž Tris Priorová kdysi věřila, je v troskách – zničená násilím a mocenskými boji, zjizvená ztrátou a zradou. Když tedy dostane možnost prozkoumat venkovní svět, neváhá, je připravená. Třeba právě za plotem ona i Tobias naleznou společný lehčí život, svobodný od zbytečně komplikovaných lží, zamotaných vztahů a bolestných vzpomínek.

Bylo, nebylo, rozhodla se jedna knihomolka, přečíst Povstaleckou trilogii. Šest dní a šest nocí jí trvalo, než s Tris, Tobiasem a pár jejich spřízněnými dušemi překonali nástrahy v prvních dvou knihách. To však ještě neměl být konec. Osud pro ně chystal poslední a neméně lehkou zkoušku, Alianci. Plná očekávání a se zaťatými pěstmi se knihomolka pustila do čtení a do fandění jejím přátelům uvnitř knížky. A jak to dopadlo? Inu, jak to bývává. Mladík se oženil s krásnou dívkou, společně překonali všechny nástrahy a knihomolka s úsměvem na tváři zatleskala zdárnému konci. Nebo ne? 
Takto růžovoučké to určitě nebylo. Opravdu jsem se s nadšením a plná očekávání pustila do velkého finále série, nicméně, ten zbytek je jen výplod mé fantazie.  

,,I malé kapičky vody jsou schopny svou vytrvalostí změnit kámen navždy. A s tím už nikdo nic a nikdy neudělá."

Když jsem poprvé otevřela knížku, mile mě překvapilo rozvržení kapitol. Ve dvou minulých knihách byla vypravěčkou pouze Tris, ale tentokrát přibyli i kapitoly z pohledu Tobiase. Líbilo se mi poznávat pocity a myšlenky druhého z hlavních hrdinů a pohlížet na dění i z jiné strany. 

,,Život občas stojí za houby. Ale víš, co mě drží nad vodou? Chvíle kdy to zrovna za 
houby nestojí."

Před nějakou dobou jsem na Instagramu reptala, jak moc mě knížka nebaví, nicméně teď si uvědomuju, že byla chyba jinde. Než jsem se do knihy pustila, prohlížela jsem si komentáře na Databázi knih, kde mé oči přelétly přes jeden, který obsahoval spoiler. Bohužel to nebyl jen tak ledajaký spoiler, ale vyzrazení celého konce knihy, což mi čtení znechutilo (o mém názoru na konec knihy se rozepíšu v dalším odstavci, takže pokud jste knihu ještě nečetli, přeskočte jej). Kdyby se mi toto nestalo, knížku bych si možná užila stejně, jako předchozí dva díly.

,,Oheň, který hoří tak jasným plamenem, nemůže planout dlouho."

(!!!SPOILER!!!) 
Smrt některé z hlavních postav jsem v knihách nikdy nenesla úplně nejlíp a tady mě ještě navíc naštvala. Knížku jsem zavírala se slzami v očích a s pocitem, že tohle si autorka vážně mohla odpustit. Když jsem se ale emocionálně uklidnila, zjistila jsem, že ten konec se čtenářům možná nelíbí, ale je správný. Jak Veronica Roth řekla, i ona sama přemýšlela o změně závěru knihy. Uvědomila si ale, že by to bylo nečestné. Tento, byť smutný konec si Tris sama vybrala a byl stejně silný, jako ona. 
Emoce mi nedovolily dát knize plné hodnocení, ale myslím, že je to přiměřené. ♡

Začínali jste někdy číst knihu s tím, že jste znali její konec? Vadilo Vám to při čtení?Napište mi do komentářů. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře

  1. Pěkná recenze :) Už je to dlouho co jsem Alianci četla :) První díl této série se mi líbil moc, druhý méně a konec Aliance mi moc nesedl :) Je originální a asi i čestný, ale nějak mi to zkrátka nesedlo :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat