Posmrtný život Holly Chaseové

★★★★★
Autor: Cynthia Hand
Nakladatelství: CooBoo

Před pěti lety na Štědrý večer navštívili Holly tři duchové, aby jí ukázali, jaká se z ní stala zkažená a sobecká dívka, a žádali ji, aby se změnila a vše napravila. Ale Holly to odmítla. A pak zemřela.
Nyní pracuje pro super tajnou společnost jako Duch minulých Vánoc a snaží se napravit další sobecké lidi, jako byla ona sama. Holly zůstává stále ve věku sedmnácti let, zatímco její rodina a přátele žijí bez ní. Ale letos se vše změní!

Upřímně by mě nikdy nenapadlo, že už na konci února budu mít tolik adeptů na nejlepší knihy roku 2020. Jsem si jistá, že na jedné z prvních příček bude právě Posmrtný život Holly Chaseové. Už když jsem knížku viděla v knihkupectví, něco mě k ní přirozeně táhlo. Věděla jsem, že se mi bude líbit, aniž bych se o ni nějak zvlášť zajímala. 

,,Bez příběhů jsme jen opuštěné ostrovy."


Světově známá klasika od Charlese Dickense je zde v moderním zpracování. Hlavní hrdinka Holly je zkažená a sobecká dívka, která mi ze začátku vážně hrozně lezla na nervy. Její chování se ale postupně měnilo, vlastně samotná Holly se měnila. Vznikla z ní v podstatě úplně nová osobnost, která už nebyla materialistická a sobecká. V knize je hezky vidět jak dokážou lidé a jejich chování změnit člověka, ať už úmyslně, nebo nevědomky. 

,,Jenže láska neznamená vždycky šťastný konec. Láska může znamenat i nový začátek."


Kniha mě při čtení doslova pohltila a ani jediná pasáž mi nepřipadala nudná. Tajemství Skruží firmy čtenář objevuje postupně. Téměř v každé kapitole se objevují noví lidé, nebo nová zjištění, které drží čtenáře v pozoru. Zpočátku jsem očekávala romantickou zápletku, zasazenou do zajímavého prostředí s koncem typu žili šťastně až do smrti. Čím víc stránek jsem však obrátila, tím víc mi docházelo, že o to vlastně, stejně jako v původním příběhu, nejde. Co se konce týče, ten převrátil celou knihu vzhůru nohama. Pomyslné žili šťastně až do smrti se na konci knihy sice objevilo, ale trochu jinak než jsem očekávala. To mi ale ve výsledku vůbec nevadilo a z vyvrcholení příběhu jsem byla nadšená. Celý děj byl zahalen do podivně tajemné vánoční atmosféry, typické právě pro Vánoční koledu.

,,Není tak těžké nesklouznout ke špatnostem, když vám život rozdává pořád jen zmrzlinky a jablečné koláče. My jsme dostali jen shnilá jablka."

Posmrtný život Holly Chaseové je kniha plná zajímavých myšlenek a citátů, které stojí za to si poznamenat a zapamatovat. Kniha navíc vybízí čtenáře k zamyšlení se nad sebou, uvědomění si svých chyb a možná i ke změně.

Četli jste někdy nějakou knihu Charlese Dickense? Jak na Vás působila? Napište mi do komentářů. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře

  1. Posmrtný život Holly Chaseové jsem četla před rokem a moc se mi líbila. I ten konec byl krásný a jen trošku jsem tušila, co se stane. Po přečtení této recenze jsem dostala chuť, si ji teď znovu přečíst. ❄️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda. 😊 Sama se brzy na rereading knihy chystám.

      Vymazat

Okomentovat