Po tvém boku

★★★★★
Autor: Kasie West
Nakladatelství: CooBoo 

Když Autumn zjistí, že zůstala zamčená v knihovně, myslí si, že už to nemůže být horší. Až do té chvíle, než přijde na to, že Dax tam skončil s ní. Autumn toho o Daxovi moc neví – prý je to samotář, a jednou se dokonce zapletl do nějaké bitky a skončil v polepšovně. Ale je si naopak jistá tím, že je asi tou poslední osobou, se kterou by chtěla někde zůstat celý víkend zavřená. A tak si prostě jen dokola připomíná, že je jen otázkou času, než si její přítel Jeff všimne, že ji nechal v knihovně, a vrátí se pro ni. Jenže Jeff se nevrátí. A tak musí Autumn jíst pár dní jen jídlo z automatu a bavit se s divným klukem. Naštěstí ale zjistí, že Dax není zas tak zvláštní a že si dobře rozumí. Dokonce víc, než si kdy Autumn s jakýmkoli jiným klukem rozuměla. Můžou ale jejich pocity přežít konec víkendu a návrat do jejich původních životů?

Rozmohl se nám tu takový nešvar. Ano, začala jsem číst e-knihy! Vím, že spoustu lidí tento způsob četby odsuzuje, ale mně vlastně přijde fajn. Sice elektronické knížky nemají to kouzlo klasických papírových knih, ale zato jsou ekologičtější, jejich nákup je jednodušší a můžete jich nosit s sebou třeba 100! 
Na tuto skvělou knížku jsem narazila díky slevám (jak jinak 😁). Už anotace si mě získala a já jsem začala číst s obrovským očekáváním. To se naplnilo a knihu jsem si připsala na seznam přečtených za pouhé dva dny od jejího prvního otevření.

,,Možnosti nejsou tak bolestivé jako realita. Možnosti jsou vzrušující a nekonečné. Realita je definitivní."

Být celý víkend zavřená v knihovně, obklopená knížkami a ještě k tomu ve společnosti kluka, který má knihy rád, by mohl být sen kdejaké knihomolky (třeba mě 😄). Co kdyby se k tomu ale přidal nedostatek jídla, tepla a z kluka by se vyklubal introvertní potížista? Nevím, jak bych takový víkend přežila já, nicméně se mi líbilo sledovat, jak ho zvládali Autumn a Dax. Celý ten nápad s knihovnou byl vlastně jeden z nejoriginálnějších, jaké jsem v YA knihách našla. Pocit, který jsem z téhle Westovky měla, mi pak trochu připomenul sérii Všem klukům, které jsem milovala. Pokud se Vám tato trilogie líbila, rozhodně si knížku přečtěte. 

,,Nepřisuzuj mi žádné emoce. Netvař se, jako bys věděla, co si myslím, na základě svých vlastních zkušeností.“

Dax se stal z celé knihy rozhodně mou nejoblíbenější postavou. Jeho chování jsem poměrně chápala, jelikož jsem sama z větší části introvert. Bylo roztomilé, jak byl chvílemi nejistý a jak postupně objevoval, co je to kamarádství. Neuvěřitelně jsem si ho zamilovala a pokud někdy udělám článek o nejlepších knižních klucích (což asi udělám), určitě se tam objeví. 

,,A teď spolu chodíte? Knihovna vás dala dohromady. Knihy spojují. To by byl skvělý slogan pro knihovnu."

Prozatím jsem nečetla příliš mnoho knih, kde by jedna z postav trpěla nějakou duševní poruchou. Obdivuju, jak dokázala autorka panické ataky vylíčit. Bylo z toho zřejmé, že s tím ona sama nebo někdo z jejich blízkých musí mít zkušenost. Já jsem nikdy nic takového nezažila a po přečtení knihy doufám, že ani nezažiju. Jak se zdá, úzkosti můžou člověka ovlivňovat i v těch nejobyčejnějších situacích a zjevně je těžké se s nimi vypořádat. 

Čtete e-knihy nebo se jim vyhýbáte? Z jakého důvodu? Napište mi do komentářů. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře