Bezchybná

★★★☆☆
Autor: Lara Chapman
Nakladatelství: CooBoo

Sarah má před sebou poslední ročník střední školy. A i když je trochu knihomol a chce se dostat na prestižní univerzitu, aby mohla studovat žurnalistiku, doufá, že by třeba mohla potkat také svou první velkou lásku. A pak přijde do třídy Rock Conway, a jako by se sny staly skutečností. Ovšem má to dvě drobné vady na kráse. Jednou z nich je její neúměrně velký a nepřehlédnutelný nos a druhou fakt, že se do Rocka zamiluje také její nejlepší kamarádka – bezchybná Kristen. Sarah se tak stává novodobým Cyranem.

Abych pravdu řekla, nedostat tuto knihu jako dárek, zřejmě bych se o ní nikdy nedozvěděla. A kdyby přeci jen ano, pravděpodobně by mě od jejího přečtení odradila už samotná obálka. Nevím, jaké trendy byly v roce 2011, ale v dnešní době už zřejmě moc nových čtenářů nenaláká. Ani mě ne. A stejný efekt na mě měla i anotace. Do knihy jsem se tak nakonec pustila jen s tím, že kdyby opravdu za moc nestála (a o tom jsem byla přesvědčená), budu mít alespoň po dlouhé době co zkritizovat. Nakonec to ale přeci jen nebyla taková hrůza a já jsem v ní našla víc, než jen zprvu očekávané klišé první lásky.

,,Pokud si myslíš, že se tvůj život nemůže změnit jako mrknutím oka, jsi mimo."

Klišé sice v knize opravdu najdeme a bude ho dost, ale není tím hlavním, co může Bezchybná nabídnout. Jde totiž hlavně o myšlenku. Sarah je dívka, která na sobě nejvíc nenávidí svůj velký nos. Straní se kvůli němu lidí, protože se obává, že by ji nepřijali. Odhání tak od sebe nejen posměváčky, ale i ty, kteří by stáli o to ji poznat a stát se jejími přáteli. A co z toho plyne? Sebeláska. Tu totiž často postrádáme kvůli tomu, že se sami sobě nelíbíme. Jako hlavní hrdinka se pak bojíme, že nemáme právo na přátelství nebo vztah. Ale je to pravda? Jistě, že ne. Ať jsme jacíkoliv, vždy se najde někdo, kdo nás přijme a bude milovat s našimi plusy i mínusy.

,,Jsem ta nejoddanější kamarádka na celé zeměkouli, ruku na to. A nejspíš taky ten největší idiot."

Když už jsme u té sebelásky, tak první co mě na knize zaujalo byly citáty slavných osobností na začátku každé kapitoly. Jsou to právě citáty o kráse a o tom jak je relativní.
Knížce však z mé strany nepatří jen chvála. Do problémů hlavní hrdinky jsem se sice uměla vžít a celkem jsem si ji oblíbila, ale v určitých ohledech bylo její chování nad mé chápání. No a vedlejší postavy, ty mi byly doslova nesympatické (vlastně tam nebyla jediná postava, na které by mě nic neštvalo). 😩

,,Někdy je totiž tím nejlepším dárkem, jaký můžeme dát sami sobě, druhá šance."

Když to celé shrnu, rozhodně to nebyla nejlepší self love kniha co jsem kdy četla, ale ani úplně nejhorší. Bavilo mě to a štvalo zároveň (proto ty tři hvězdičky), ale tak už to u knih občas chodí. Snad už příště budu moct dát zase plné hodnocení. 😊

Co Vy a sebeláska? Napište mi do komentářů. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře