Fantastická zvířata a kde je najít - původní scénář

★★★★★
Autor: J. K. Rowling
Nakladatelství: Albatros

Příběh Fantastická zvířata a kde je najít začíná v roce 1926, kdy se Mlok Scamander – kterého hraje držitel Oscara Eddie Redmayne – vrací z cesty po světě, během níž našel a zdokumentoval pestrou škálu kouzelných tvorů. Nakrátko se zastaví v New Yorku a zase by z něj bez nehody odjel… nebýt nečara Jacoba, ztraceného magického kufříku a útěku několika Mlokových fantastických stvoření, která by mohla způsobit světu nečarů i čarodějů pořádné problémy.

Abych pravdu řekla, už nějakou tu dobu jsem se odhodlávala k rereadingu téhle božské knížky. Každý den se na mě smutně dívala z poličky a vyhlížela, kdy už se konečně rozhodnu a začtu se do jejích stran. Onen okamžik přišel a byl to konkrétně předvečer filipojakubské noci, neboli pálení čarodějnic, kdy jsem hledala nějakou tématickou knihu. Nemohla jsem vybrat líp. Oproti prvnímu čtení už mi nedělal příběh v podobě scénáře žádný problém a já jsem si ho plně užila.


QUEENIE
Jsou všichni nečarové jako ty?

JACOB
(nasadí vážný, až svůdnický výraz)
Ne, jako já jsem jenom já.

Na knížce mě bavily hlášky a vtipné pasáže, u kterých jsem se nejednou zasmála (samozřejmě jsem nezapomněla použít lepíky a založit si je na horší časy). Zaujala mě i čarodějnická říkanka, kterou si malá Modesty hned několikrát při hraní opakuje, a která tomu všemu dodává trochu mrazivou atmosféru. Líbilo se mi také to, že jsem v knize kromě scénáře filmu našla i glosář filmařských termínů (který jsem při prvním čtení hojně používala), výpis tvůrců a obsazení filmu, něco málo o autorce J. K. Rowling a o designu knihy. Ten se dá podle mě označit za umělecké dílo.

TINA
Co je ta věc?

MLOK
Střemhlavé zlo.

TINA
Paráda.


Co se čtveřice hlavních postav týče, neměla jsem s nimi nejmenší problém. Každého jsem si zamilovala na první, v nejhorším případě druhý záčet (stejný význam jako pohled, ale víc knihomolský 😄). Oblíbila jsem si Jacobovy ohromené výrazy, srdečnost Queenie i Mlokovo nemotorné chování a ostýchavost. Tina byla ta, co po většinu příběhu partičku trochu krotila a řídila se především kouzelnickými předpisy. Časem se ale ukázalo, že pro dobrou věc a záchranu přátel umí pravidla i porušit a řídit se svým srdcem.

JACOB
(pro sebe)
Cos dneska dělal, Jacobe?
Dneska jsem byl v kufru.

K této knize jsem si dala malou výzvu, a to zapamatovat si slovo „choranaptyxické“ (Okamie jsou choranaptyxické. Zvětšují se a zmenšují v závislosti na prostoru.) Nakonec se mi to po velké dávce snažení podařilo a já jsem z bitvy s vlastní pamětí vyšla jako vítěz. Můžete to zkusit i Vy. Odměnou Vám bude možnost vypadat chytře před lidmi, kteří prozatím zůstávají nezasvěceni do kouzelného světa J. K. Rowling. 😄

Máte raději sérii Harryho Pottera nebo Fantastická zvířata? Napište mi do komentářů. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře

  1. Sérii HP miluji jak v knižní tak filmové podobě. Fanntastická zvířata jsme sice nečetla, ale viděla a přiznám se, že mě to tak neuchvátilo jak kdysi HP. :/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat