Nejsem žádná potrhlá holka

★★★★★
Autor: Gretchen McNeil
Nakladatelství: Fragment

Beu a její nejlepší kamarády Spencera a Gabea ve škole už od prváku vůbec nikdo nebere. Teď jsou v posledním ročníku a Bea se rozhodne, že s tím musí něco udělat. Vymyslí geniální vzorec na dokonalost, díky kterému se z outsiderů stanou školní hvězdy. Z Gabea je najednou kandidát na předsedu studentské rady a Spencer se konečně začne prosazovat jako talentovaný malíř. Když se na škole objeví nová holka – divoženka Toile – a odloudí Bee přítele, Bea se rozhodne použít vzorec úspěchu i na sebe. Stane se z ní potrhlá, kouzelná, rozkošná Trixie – sen každého kluka. Jenž Trixie není tak dokonalá, jak se zdálo. Experiment dostává trhliny a Bea bude muset bojovat, aby si udržela svoje kamarády, ale i samu sebe.

Když se ke mě kniha dostala, obávala jsem se ohrané zápletky, nesympatických postav a celkově všeho, za co by jí šlo zkritizovat. Můj odhad na hodnocení se pohyboval kolem tří hvězdiček (ano, dělám si předběžné odhady) a rozhodně nepřipadal v úvahu plný počet. Jak jsem ale později zjistila, odsoudila jsem knihu neprávem. Zápletka zde byla vcelku originální, postavy sympatické a nějaké drobné chybičky se ve výsledku ztratily.

Oproti mým ostatním recenzím se tato liší tím, že v ní nejsou citáty. Tahle potrhlá knížka totiž nebyla na hluboké myšlenky a metafory zrovna bohatá. Zato v ní ale nechyběly vtipné hlášky, přátelství a na samotném konci trochu té romantiky. Plusové body si navíc kniha získala za slovo ,,ťuťu" (a pak, že to není slovo!) a za postavu s velmi tmavýma očima (nejsem sama 😊).

Abych pravdu řekla, toto je má druhá přečtená kniha, jejíž hlavní dějová linka se zakládá na vzorci, a jejíž hrdina opravdu miluje matematiku (první byla Příliš mnoho Kateřin od Johna Greena). Bein zápal pro čísla a její užívání ,,intelektuálských" výrazů jsem si okamžitě zamilovala (hlavně nadávky typu ,,u Fibonacciho koulí"). V některých případech bylo její chování sice trochu unáhlené a hloupé, ale s tím jsem se holt musela smířit.
Posledním milým překvapením pro mě byla změna charakteru některých postav, což udělalo knihu méně předvídatelnou.

Nejsem žádná potrhlá holka patří mezi zapomenuté tituly, což je dle mého názoru velká škoda. Pokud hledáte nějakou odpočinkovou knížku, nad kterou nebudete muset přemýšlet, zkuste třeba tuto. Možná i Vás překvapí. 😊

Co Vy a matematika? Je pro Vás noční můrou nebo zajímavým koníčkem? Napište mi do komentářů. Za jakékoliv odezvy budu vděčná.♡

Komentáře