Hledání Aljašky (seriál)

★★★★★
Předloha: John Green (kniha) 
Minutáž: 48-57 minut
Počet dílů: 8
Najdete na: HBO GO

Seriál se točí kolem Milese, který nastoupí do prvního ročníku střední školy. Zamiluje se do Aljašky a najde si partu věrných přátel. Po nečekané tragédii se však on i jeho nejbližší kamarádi snaží porozumět tomu, co se stalo.

Knihám Johna Greena se mi až do celkem nedávné doby nějak dařilo vyhýbat. Až v létě minulého roku jsem objevila krásu a energii jeho příběhů, inspirativnost jeho postav a osobitý vypravěčský styl zahrnující humor i hlubší myšlenky. No a když jsme si letos v březnu u nás doma pořídili předplatné HBO GO, bylo jasné, že právě seriálové zpracování Hledání Aljašky bude na prvním místě mého to watch listu.

Zajímavost: Aljaška má v pokoji plakát na film Harold a Maude. 

Zhlédnuto, sečteno a podtrženo, byla to bomba! Už se mi vážně dlouho nepoštěstilo, že bych mohla říct, že se film (v tomto případě seriál) plně vyrovnal knížce. Něco v seriálu sice bylo jinak, něco přibylo a něco bylo upraveno, ale bylo to jen a jen k dobru. A to odpočítávání na konci každého dílu mi oproti knížce přišlo až děsivé. 😶

Zajímavost: Původně byla do role Aljašky obsazená herečka Margaret Qualley.

Než jsem se do seriálu pustila, měla jsem trochu strach z obsazení hlavních hrdinů. Když herci nesedí ke svým postavám, pokazí to celý dojem. Už po prvním dílu mi ale bylo jasné, že lépe už snad ani vybrat nešlo. Aljaška byla Aljaškou, Plukovník Plukovníkem, Takumi Takumim a Miles Milesem. No a Orel? Prostě Orel. A musím říct, že v seriálu jsem ho měla o trochu víc radši než v knize. 
Trochu mi vadilo snad jen to, že z Milese „Válečka“ Haltera udělali Milese „Macka“ Haltera, ale to je asi jen o síle zvyku.

Zajímavost: Seriál je stejně jako kniha volně založen na osobních středoškolských zkušenostech Johna Greena. Charakter Aljašky byl vytvořen podle dívky, která navštěvovala internátní školu, kam spisovatel chodil, a která zemřela při autonehodě.

Prostředí pro natáčení bylo vybráno opravdu zdařile. Seriálová škola se mi líbila mnohem víc, než ta v mých představách a okolní krajina stejně tak.
Už u několika filmů jsem se přesvědčila o tom, že dabing se někdy úplně nepovede. Tady mi k většině herců hlasy seděly, ale našlo se i pár výjimek (jako třeba Takumi a z části i Miles). Co se hudby týče, ta se tvůrcům opravdu povedla. Hodila se k prostředí i emocím a krásně dokreslovala atmosféru.

Zajímavost: John Green chtěl údajně do filmu obsadit Taylor Swift, ale obsazení postav nebylo na něm.

Seriál bych doporučila každému, kdo chce zažít sedm hodin zábavy a pak mít ještě dlouho o čem přemýšlet. Hlubší myšlenky, humor a úžasná energie vystihují tuto minisérii i knihu, kterou Vám můžu vřele doporučit. 😉

Máte svou životní knihovnu? Seznam knih nebo dokonce nashromážděné tituly, které chcete přečíst, než zemřete? Napište mi do komentářů. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře

  1. Skvělá recenze a již jsem dala stahovat :-) jsem na to docela zvědavá takže určitě dám zpětnou vazbu po shlédnutí. Ano hrozně ráda bych přečetla od Tolkiena Pána Prstenů. Hobita jsem přelouskala ale Pán Prstenů je trochu jiná liga. Doufám , že se k tomu budu moci jednou vrátit a pochopím to jinak než tenkrát kdy jsem bohužel knihu musela odložit. Filmovou sérii mám totiž moc ráda. Klára :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat