Nimbus

★★★★★
Autor: Neal Shusterman
Nakladatelství: Yoli

Rowan se rozhodl, že na vlastní pěst napraví cech smrtek a podrobí jej zkoušce ohněm – a to doslova. Po zimním konkláve zmizel v ústraní a od té doby podniká útoky na zkažené smrtky — nejen ve StředoMerice, ale na celém kontinentu. Stal se z něj lidový hrdina – smrtka Lucifer – který v černé róbě odevzdává zkorumpované smrtky plamenům. Citra, z níž se pod dohledem smrtky Curieové stala mladší smrtka, zkaženost vidí a chce ji změnit zevnitř, ale na každém kroku nachází překážky, a dokonce se ocitá v ohrožení života. Rozkol mezi „starou gardou“ a „novým řádem“ se vyostřuje a vzájemné soupeření přechází od slov k činům. Nad tím vším bdí vševědoucí Nimbus – jediný, kdo má moc řešit závažné problémy dokonalého světa. Ale vloží se do toho, nebo bude jen přihlížet, jak se dokonalost mění v úpadek?

Jak asi víte, Smrtka mě doslova uhranula, takže nebylo pochyb o tom, že se co nejdříve pustím i do druhého dílu, tedy do Nimba. Stejně jako první díl jsem si knihu neuvěřitelně užila a pozastavila se nad otázkami, které mi položila. Nad otázkami týkající se lidské existence, toho jak se bude v budoucnu vyvíjet, a co dokáže v dobrém i ve zlém.

„Vím všechno, co se vědět dá, a je to čím dál nesnesitelnější. Protože nevím skoro nic." 

Hned na začátku mě čekalo pár překvapení v podobě odhalení a zvratů, které se s plynoucím dějem hromadily, a s nimiž narůstalo i napětí a doufání ve šťastný konec. Úryvky z deníků kosení tentokrát nahradila slova a pocity Nimba, díky nimž jsem se měla možnost vcítit do jeho role a trochu víc jej poznat. 

,,Budete se možná smát, když vám to sdělím, ale má dokonalost mi vadí. Lidé se ze svých chyb učí. Já nemohu. Já žádné chyby nedělám."

I přes tohle všechno jsem ale měla dojem, že se knížka prvnímu dílu nevyrovná. Jak jsem ale později zjistila, vážně to byl jen dojem. Konec totiž vynahradil vše, co mi v prostřední části knihy chybělo! Neuvěřitelně moc se tak těším na pokračování, které mám v plánu si koupit ještě v předprodeji.

,,Jestliže existuji bez těla já - duše jiskřící mezi miliardou různých serverů -, nemůže i vesmír oživovat duch jiskřící mezi hvězdami?" 

Pokud váháte, zda se máte do série pouštět, už teď Vám můžu slíbit, že rozhodně nebudete litovat. Už za tu myšlenku a dobrodružství, které při čtení zažijete to stojí. 

Myslíte si, že je existence někoho podobného Nimbu v budoucnu reálná? Napište mi do komentářů. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře