Naprosto pozoruhodná věc

★★★★☆
Autor: Hank Green
Nakladatelství: Fobos

Jsou tři hodiny ráno a třiadvacetiletá April se vrací domů z práce. Po cestě si všímá obří sochy. Vypadá jako tři metry vysoký Transformer, oblečený v samurajském brnění. S kamarádem Andym ho natočí na video, které posléze umístí na YouTube. Tím se jejich dosavadní životy naprosto změní. Video se totiž stane virálním a obletí téměř celý svět. April se rázem ocitá v centru intenzivní mediální pozornosti.

Myšlenka — jak asi píše bratr slavného Johna Greena? — mě napadla už po přečtení prvních knih tohoto uznávaného YA autora. Teď jsem se k Hankově prvotině konečně dostala a přesvědčila se o tom, že spisovatelské nadání mají oba bratři Greenové. Hank píše úplně jinak, než John, ale příjemně a hlavně čtivě! Společný ale mají dar podat vtipně i absolutně nevtipné situace a obohatit text o spoustu skvělých myšlenek a citátů. A hlavně díky tomu jejich knihy tak miluju.

,,Hrůza, jak vás jeden hnusný, manipulativní člověk dokáže vykolejit, i když jste se s ním nikdy nepotkali a (snad) nikdy nepotkáte. Je ohromující, jakou máme všichni moc vyvolat v úplně cizích lidech děs, strach a slabost."

Ze začátku jsem o knize dost pochybovala. V prvních kapitolách jsem se do čtení nutila, ale pak mě kniha úplně pohltila a já jsem už nedokázala přestat číst. Strany sice ubíhaly pomalu, ale i přesto jsem si čtení užívala. Hlavní hrdinové mi byli velmi sympatičtí, jen April mě chvílemi trochu štvala. Nevěděla jsem ale, jak bych se v její situaci chovala já, takže jsem jí to neměla za zlé. 

,,Měla jsem šťastné dětství, jenom jsem nebyla moc šťastné dítě."

Knížka je hodně současná. Řeší hlavně sociální sítě, média a jejich působení na člověka, ale taky odvrácenou stranu slávy. Vše se točí kolem záhadných soch, které se z čista jasna objeví na různých místech po celém světě, a které dávají možnost přidat knížce štítek ,,sci-fi". Tohle všechno dělá z Naprosto pozoruhodné věci naprosto pozoruhodnou knihu s naprosto pozoruhodným příběhem, kterou napsal naprosto pozoruhodný autor s naprosto pozoruhodnou fantazií. Tohle se začíná vyvíjet v naprosto pozoruhodnou recenzi, že? Zkráceně, bylo to úplně jiné, než jsem očekávala a boží (a naprosto pozoruhodné)!

,,Když stojíte před něčím, čemu nerozumíte, je podle mě strach nejpřirozenější, ale taky nejmíň zajímavá reakce."

Konec byl prostě skvělý a co víc, navnadil mě k přečtení pokračování! Kniha navíc můj život o něco zlepšila, jelikož jsem začala trávit míň času na sociálních sítích (především na Instagramu). A za to jsem jí opravdu vděčná.

Přejete si být mediálně slavnou osobností? Jaké výhody a nevýhody v tom vidíte? Napište mi do komentáře. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře