Rudá jako rubín

★★★☆☆
Autor: Kerstin Gier
Nakladatelství: CooBoo

Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.

Od téhle knížky jsem čekala opravdu hodně. Recenze jsou na ni totiž velmi pozitivní a celkově se kolem Drahokamů dělá dost velký humbuk. Mě ale bohužel zklamala. Neurazila, nenadchla, ale nedovršila mého očekávání. Děj se vlekl, do půlky se skoro nic nedělo a celkově to chtělo trochu víc akce. Romantická linka byla naopak dost uspěchaná. V jedné kapitole se nenáviděli a v druhé na sebe byli laskaví?! Takhle to prostě podle mě nefunguje. 

Postavy mi byly ze začátku vesměs nesympatické. Jejich chování mi přišlo nelogické a dost mě štvalo. Postupem času jsem si na ně ale zvykla a začala jsem jim víc rozumět. Ke konci jsem trochu pochybovala o tom, zda se knihu vyplatí dočítat, ale nakonec jsem úspěšně přečkala zbývajících sto stran a v rámci možnosti si je užila. 

Abych jen nekritizovala, moc se mi líbil autorčin styl psaní, který byl jednoduchý a vtipný. Strany díky němu i přes všechna negativa ubíhaly rychle. Prolog a epilog se taky moc povedl a byl, alespoň pro mě, z celé knihy asi nejzajímavější. Poutavé byly i záznamy z kronik strážců, zápisky a rodové linie, kterými byly kapitoly proloženy. 

Kdybych byla mladší s nečetla již duologii Pasažérka, která se taktéž zabývá cestováním v čase a mám ji mnohem radši, kniha by se mi nejspíš moc líbila. Okolnosti jsou ale jiné a podle toho taky musím hodnotit. Do pokračování se ale určitě někdy pustím, ať už v knižní nebo filmové podobě.

Co na sérii říkáte? Stojí další díly za přečtení? Napište mi do komentáře. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře