Navždycky

★★★★☆
Autor: Nofreeusernames
Nakladatelství: CooBoo 

Mei Bradleyová se pomalu smiřuje s tím, že dopis z Bradavic už nedorazí. Tuhle nespravedlnost naštěstí zmírňuje čokoláda, kterou fakt miluje! Když už jsme u toho, miluje i svého nejlepšího kámoše Travise, ale to mu nemůže říct, aby všechno nepokazila. U jejího úhlavního nepřítele Liama není co pokazit, protože s tím válčí už od třetí třídy. Přestane Liam někdy prudit? Uvidí Travis v Mei víc než jenom kamarádku? A dojde konečně i na vysněné rande?

Aplikaci Storki jsem si do mobilu stáhla teprve nedávno a se spoustou předsudků. Moc totiž na tyhle příběhy z online platforem nejsem (a třeba knihy z Wattpadu přímo nesnáším!). Už po přečtení prvních několika populárnějších storek jsem ale byla překvapená, že se mi líbí nejen děj, ale i způsob psaní stylem chatu. Jedním z mých oblíbených příběhů se stal i Jsem tu a mám čokoládu od Oly z HumbookTeamu, a tak jsem byla dost zvědavá i na knížku, která jí letos vyjde, a která s již zmiňovanou chat fiction úzce souvisí.

,,To je ten pocit, když jste s někým, s kým máte být. Pohodlně nepohodlný."

Kdyby mi dal někdo úryvek textu z této knihy, bez jakýchkoliv doplňujících informací a řekl mi, ať tipnu, kdo je autorem, řekla bych, že rozhodně Kasie West. Ola si vážně zaslouží označení nové, české Kasie. Píše stejně jako ona vtipně, čtivě, její postavy jsou sympatické a děj (rozto)milý. Rozdílem je snad jen to, že alespoň tento Olin příběh byl ještě mnohem víc feel good, než příběhy známé americké YA autorky (a to jsem si myslela, že víc bezstarostně už psát nejde!). Při čtení jsem se bála, aby to ve výsledku nebylo na škodu, ale opak byl pravdou. U knížky jsem si díky tomu skvěle odpočinula, což jsem v hektickém období začátku školního roku přivítala.

,,Nikdo nechce vidět, jak lidem, které má rád, kdokoli ubližuje, a tu bolest pak cítí se stejnou intenzitou jako oni."

První třetina knihy je vlastně převyprávěný děj Jsem tu a mám čokoládu, obohacený o pocity hlavní hrdinky a několik vedlejších dějových linek, které se začnou později rozvíjet a přetvářet. Moc se mi líbilo, že v knize kromě ,,normálně" psaného textu zůstaly původní chatové konverzace ze storky a mnohé byly i přidány. Knihu to ozvláštnilo a stránky se díky nim otáčely ještě rychleji. Design knížky je taky opravdu moc povedený! Už v elektronické podobě ty barvičky a ilustrace a fotky vypadají nádherně, a co teprve v klasické papírové verzi?!

,,Moje hlava je zkrátka mým největším nepřítelem."

Celá kniha byla dost klišé, což je vlastně asi jediná věc, která mi na ní opravdu vadila. Vadilo mi, že to nebylo tak originální a tak nové, jak jsem předpokládala, že bude. Navždycky není nejlepší contemporary, co jsem kdy četla, ale rozhodně se jedná o nadprůměr. Čekala jsem příjemnou oddechovku a přesně to jsem taky dostala a od toho se odvíjí i skvělé hodnocení, které knížka ode mě získala.

,,I kdybych si tisíckrát zopakovala, že to není dobrý nápad, stejně bych nakonec řekla ano. Je to přesně jako v hororech – všichni ví, že nemají lézt do té temné místnosti na konci chodby s vrzající podlahou, protože je něco sežere, ale stejně tam vždycky jdou! Má tedy smysl vůbec zkoušet odolat? Čas od času musí člověk udělat zjevnou chybu, aby se ujistil, že už ji příště dělat nemá."

Z téhle knížky sálal Harry Potter a obrovská hora čokolády (no fakt, myslím, že papírová verze knihy musí po čokoládě i vonět!). Pokud tedy tyhle dvě věci milujete a chcete si odpočinout, nebo zlepšit náladu a hlavně, pokud milujete storku Jsem tu a mám čokoládu, rozhodně po knize sáhněte! 

Moc děkuju HumbookTeamu za poskytnutí e-knihy v rámci spolupráce! ♡ Jo a připomínám, že kniha Navždycky vyjde 5.10. a Vy si ji můžete už teď předobjednat u Albatrosmedia! 

Co Vy a chat fiction? Čtete nebo píšete nějaké? Napište mi do komentáře. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře