Němý viník

★★★★★
Autor: Maureen Johnson
Nakladatelství: CooBoo 

Stevie toužila rozlousknout Elinghamskou záhadu, ale místo toho našla svého spolužáka mrtvého. A zločiny z minulosti stále číhají v temnotě. Zrovna když si začne dávat jedna a jedna dohromady, její rodiče se rozhodnou, že ji ze školy odvezou. Když teď není v akademii plné tajných chodeb a podivných přátel, začíná ztrácet kontakt se zbytkem světa. Pak ovšem k ní domů dorazí nenáviděný politik King, a navrhne jí dohodu: dostane Stevie zpátky na Ellinghamskou akademii. Samozřejmě ne zadarmo. Tajemství za Ellinghamskými vraždami stále čeká na vyřešení a Stevie ví, že je blízko. Ale cesta za pravdou má víc zákrut a obratů, než si dovedla představit. A svým odhalením může ublížit někomu, na kom jí záleží.

Lásku k detektivkám jsem si začala tvořit už jako mladší, když mi rodiče poprvé dovolili koukat se v televizi na jeden ze zfilmovaných případů belgického soukromého detektiva, proslulého svými šedými buňkami mozkovými, Hercule Poirota, který je mimochodem doteď mým nejoblíbenějším fiktivním detektivem. 😍 Zamilovala jsem si příběhy plné tajemství a nečekaných odhalení, zločinců a soukromých vyšetřovatelů, pídících se po pravdě a spravedlnosti. Zamilovala jsem si napětí a touhu znát rozuzlení případu. 
Tento rok jsem se kromě detektivek ve filmové podobě pustila i do těch knižních, konkrétně do série Křiváci. První díl jsem si opravdu oblíbila, takže jsem měla trochu strach z kvality toho druhého. Bála jsem se ale úplně zbytečně, bylo to mnohem lepší, než jsem si odvážila očekávat.

,,Úzkost a radost jsou sestřenice; čas od času si je někdo splete. Mají spoustu společných rysů - bublající emoce, rychlost, rozšířené zorničky, a zběsilý tlukot srdce. Jenže zatímco radost člověka zvedá výš a výš k ještě intenzivnějším pozitivním požitkům, úzkost vás stáhne dolů a vyvolá ve vás pocit, že se musíte něčeho chytit, abyste nesklouzli z povrchu zemského."

Jelikož jsem si děj první knihy už moc nepamatovala, doufala jsem, že bude na začátku Němého viníka alespoň trochu zrekapitulován. Bohudíky, bylo tomu tak a já jsem se bez problémů chytla. Rozjezd knížky byl poměrně pomalý. Trvalo asi 150 stran, než se začalo pořádně něco dít a čtenář se dozvěděl něco nového k případu. Druhá půlka to ale bohatě vynahradila. Přicházelo jedno odhalení za druhým, a to jak v pasážích ze současnosti, tak v těch, které se odehrávají ve 30. letech, kdy byl Ellingham ještě v plenkách. V knize se objevily opět i záznamy policejních výslechů, novinové články a dopisy Křiváků, což bylo pěkné ozvláštnění klasicky psaného textu.

,,Nosit v sobě tajemství je úmorná práce, sám o tom něco vím. Zpočátku ti přijde, že se ta tíha dá snést, ale s postupem času je těžší a těžší. Táhne tě dolů."

Druhý díl Křiváků mi oproti prvnímu přišel v jednom ohledu o mnoho lepší. A to v tom, že popisných pasáží bylo míň a nebyly tak zdlouhavé a nudné, což jsem opravdu, opravdu ocenila. 😄 Tím kniha nabyla i na čtivosti. Stránky se otáčely mnohem rychleji a děj držel mou pozornost po celou dobu. Taky v postavách jsem se stihla velmi rychle zorientovat a dokonce si pamatovala jejich jména (což se moc u detektivek nedaří)! 😄
Prostředí školy, ve kterém se celá série odehrává už mi sice nepřišlo tak nové a neokoukané, ale nic to nemění na tom, že je pro mě stále okouzlující a fantastické. Ellingham je jediná (a bohužel fiktivní) škola, kde bych si skutečně přála studovat (pokud tedy nepočítám Bradavice 😄). 

,,V detektivních seriálech je to zpravidla třetí osoba, co policisté vyslýchají. Ta, o které si tak trochu myslíte, že by mohla být vrah. Ve skutečném světě může být vrahem kdokoli. Pohnutky, způsoby, okolnosti - z člověka se stane vrah z tolika důvodů, kolik je na nebo hvězd. Prvním krokem k vystopování vraha je právě tohle. Musíte umlčet hlasy ve své mysli, co vám našeptávají: ,,Je to tenhle." vrahové nejsou konkrétní typ. Může jím být kdokoli."

Nutně potřebuju další díl! Prosím, prosím, ať co nejdřív vyjde a já se konečně dozvím, jak to všechno dopadlo! Takže tímto jedno velké doporučení pro Vás: přečtěte si to, ale pokud patříte mezi méně trpělivé jedince, počkejte si na vydání zbytku série. Ušetříte se tím utrpení při čekání na překlad dalších dílů. Ale pak si to rozhodně přečtěte!

Jaký je Váš nejoblíbenější fiktivní detektiv? Napište mi do komentářů. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře

  1. Krásná recenze!
    křiváci mě dost zaujali. Zatím jsem je nečetla. Ale teď po tvé recenzi dvojky si je chci asi přečíst ještě víc. :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Zatím jsem nečetla ani první díl, ale rozhodně to mám v plánu :) Jinak moc hezká recenze :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat