Holubice a had

★★★★☆
Autor: Shelby Mahurin
Nakladatelství: CooBoo

Louise le Blancová před lety uprchla od všeho, co znala, a skryla se v ulicích Cesarine. Odvrhla svou magii a začala přežívat jen díky tomu, co se jí podařilo ukrást. Čarodějnice jako Lou tady lidi loví. Bojí se jich. A upalují je. Reid Diggory zaslíbil svou duši církvi jakožto chasseur a celý život žil podle jediného přikázání: nenecháš čarodějnici naživu. Jeho cesta se s Louinou nikdy neměla zkřížit, ale zákeřný úskok je donutí k nemožnému spojení: svátosti manželství. Válka mezi čarodějnicemi a církví je prastará a Louini nejnebezpečnější nepřátelé přináší osud horší než oheň. Dívka nedovede potlačit své stále se prohlubující city ani změnit podstatu svého bytí – musí se tedy rozhodnout. A láska, ta z nás všech dělá hlupáky.

Čarodějnický svět v Holubici a hadovi je velmi originální a neokoukaný. Úplně jiný, než třeba v té asi nejznámější čarodějnické fantasy od J. K. Rowling. Schopnosti čarodějnic jsou zde spíše děsivé, než okouzlující a následky magie spíš nechutné a zastrašující, než obdivuhodné. Také způsob, jakým je text napsán je jiný, než na jaký jsem zvyklá. Autorka se sprostých slov rozhodně nebojí, na což jsem si musela ze začátku zvykat, ale brzy už jsem to skoro nevnímala. 

„Na těle, kterého se dotkla magie, je něco strašidelného. Většina lidí si nejdřív všimne toho pachu: zápachu rozkladu, ale taky přílišné sladkosti, která dráždí v nose, a ostré chuti na jazyku. Někteří jedinci taky ucítí chvění vzduchu. Auru, která se ještě pořád drží kůže mrtvoly. Jako by magie byla stále přítomná, jako by sledovala dění a vyčkávala. Jako by byla živá. "

Mé pocity z knihy byly jako jízda na horské dráze. Trvalo mi celou první část knihy, než mě příběh začal opravdu bavit a já jsem se nemusela ke čtení nutit. Prostředek mi to ale vynahradil a byla jsem z něj nadšená.
No a konec knihy byl pro mě zase dost rozporuplný. Líbil se mi a navnadil mě na pokračování, ale nepřišel mi moc reálný. Bylo tam totiž na můj vkus až příliš moc zvratů. Jako celek byl ale děj poutavý, takže nemám důvod jej nehodnotit pozitivně. 😊

„Některé věci se slovy změnit nedají. Některé věci se musí vidět. Musí se zažít.“ 

Romantickou linku ve stylu hate to love jsem si naprosto zamilovala, stejně jako postavy. Líbil se mi vývoj jejich charakteru i postupné odhalování podrobností o jejich minulosti. O každém se tak čtenář postupně dozví něco víc a mnohdy je to velmi překvapivé. 
Prostředí Francie je vedle všech příběhů zasazených do států USA nebo Velké Británie příjemnou změnou. Vytkla bych snad jen velké množství francouzských výrazů, které alespoň mě trochu mátly. 😄

,,Jestli existuje Bůh, má (ať už on nebo ona) pěkně pitomý smysl pro humor. "

Velký humbuk kolem knihy jí z mého pohledu úplně neprospěl. Měla jsem až příliš velké očekávání a to nebylo tak docela naplněno. Holubice a had je rozhodně fajn knížka s originálním nápadem, ale nemám z ní takový ten wow pocit, který je všude slibován. I tak jsem ale zvědavá na druhý díl téhle série, který mě třeba vtáhne víc. 😊

Jaké je Vaše nejoblíbenější čarodějnické fantasy? Napište mi do komentářů. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře

  1. Ahoj, já jsem knížku Holubice a had četla loni v květnu a moc se mi líbila. Lou, Choco byly super a citáty v knížce byly krásné. Plánovala jsem si, že si celou sérii koupím v originále. :) Ale pak byly horší recenze na druhý díl, ke kterému jsem se už ani nedostala, protože knížek je prostě hodně. :D A zároveň se už trochu bojím toho, si ho přečíst... Četla jsi druhý díl?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj! :) Druhý díl jsem nečetla asi se na něj po tom přívalu negativních recenzí ani nechystám. Sice by mě docela zajímalo, jak se děj bude vyvíjet, ale stejně jako ty mám docela strach z toho, abych spíš nebyla zklamaná. Minimálně v nejbližší době se do něj zkrátka pouštět nehodlám.

      Vymazat

Okomentovat