Dvojníci

3,5★/5★
Autor: Rebecca Hanover
Nakladatelství: King Cool

Letos na podzim přichází do třetího ročníku prestižní Černohvozdské akademie šest nových studentů. Ale nejsou to jen tak obyčejní ambiciózní teenageři. Jsou to klony. A do školy chodí spolu se svými originály.
Dvojníci jsou předmětem každé konverzace. Co jsou tyto klony zač? Proč všichni chodí na Černohvozd? A kdo je ten šílenec, který porušil zákon, aby je stvořil?
Emmaline Chanceové je to ukradené. Její nejlepší kamarád Oliver v létě zemřel a ona se musí ze všech sil snažit, aby bez něj den za dnem přežila. Poté se však ocitne tváří v tvář Levimu – jednomu z Dvojníků a přesné kopii Oliverova DNA.
Emma je záhy vtažena do party Dvojníků. Nemůže uniknout znepokojivým pravdám o klonech a svém prestižním internátu. Nikomu se nedá důvěřovat… Dokonce ani chlapci s Oliverovým obličejem, který se jí zamlouvá čím dál víc…

Tak tohle byla po dlouhé době kniha, u které jsem si pohrávala s myšlenkou, že ji nedočtu. Hned ze začátku čtení jsem totiž narazila na první problém a tím byl styl psaní autorky. Ten mi opravdu nesedl a tak, ačkoliv mě příběh bavil, znemožňoval mi se do něj opravdu ponořit. 
Vyzdvihnout ale musím originální nápad. Nikdy jsem nečetla knihu, ve které by byly klony a ani jsem o žádné takové neslyšela, takže mi toto téma přišlo nové, neokoukané a zajímavé.  

,,Občas vám pocity připomínají, že jste naživu. A občas je to víc, než dokážete unést."

Dalším mínusem naopak byly postavy, které mi byly nesympatické a jejich chování mi mnohdy přišlo nelogické, a romantická linka, která na mě působila nuceným dojmem. 
Děj byl velmi svižný, v případě konce až moc. Ten se stal asi mou nejoblíbenější částí knihy a dokonce mě i v něčem překvapil, což se o zbytku příběhu, který byl dost předvídatelný moc říct nedá, a tak bych ocenila, kdyby jej autorka trochu víc rozvedla. 

,,...člověk má omezenou kapacitu na to, kolik bezvládných těl může za jeden život najít."

Ptáte se, proč jsem knize dala tři a půl hvězdičky z pěti, když jsem ji tu tak zkritizovala? Taky to nevím, teď, s odstupem bych jí asi udělila nižší hodnocení, ale pocit těsně po dočtení knížky tomuto počtu hvězdiček tak nějak odpovídal, takže asi proto. Do dalšího dílu se ale pouštět nehodlám.

Jak byste pravděpodobně reagovali, kdybyste zjistili, že máte klon? Napište mi do komentářů. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře