Letní dny a noci: 12 prázdninových políbení

★★★☆☆
Autor: Leigh Bardugo, Jennifer E. Smith, John Skovron, Veronica Roth, Stephanie Perkins, Nina LaCour, Lev Grossman, Francesca Lia Block, Tim Federle, Libba Bray, Brandy Colbert, Cassandra Clare
Nakladatelství: CooBoo 

Možná za to můžou ty dlouhé a líné dny, nebo je to možná to teplo, co lidi dohání k šílenství. Ať tak či tak, léto je tím správným časem na lásku. Letní dny a noci vám přináší 12 kouzelných prázdninových políbení od těch nejznámějších young adult autorů. Vytáhněte svou plážovou stoličku a nasaďte si sluneční brýle, máte před sebou dvanáct příběhů, ze kterých sálá letní nálada a do kterých se zamilujete.

Konečně trochu vysvitlo sluníčko a já jsem dostala náladu na tuhle letní povídkovou knížku. 😊 Chystala jsem se na ni už od podzimu a byla jsem dost zvědavá, jak na mě jako celek zapůsobí. Kvůli spoustě negativních recenzí jsem od ní měla poměrně nízká očekávání, ale zároveň jsem v hloubi duše doufala, že se stane zázrak a Letní dny a noci mě mile překvapí. 
No, rozhodně jsem četla lepší povídkové knihy, ale nebylo to nejhorší. Vedle kopky průměrných a podprůměrných příběhů se zde našlo i pár takových, které jsem si opravdu oblíbila a věřím, že se k nim někdy vrátím. 

Opět je zde pro představu krátké hodnocení každé povídky zvlášť... 

Hlava, šupiny, jazyk, ocas - Leigh Bardugo
★★★☆☆
Tvorba autorky mi asi holt nesedí. Oproti některým jiným povídkám z knížky to nebylo špatné, ale nebylo to ani nic, z čeho bych si sedla na zadek. 

Konec lásky - Nina LaCour
★★★★☆
Skvělý příběh se skvělou letní atmosférou. 

Poslední bitva v krváku - Libba Bray
★★☆☆☆
Tohle bylo...divné. Ze začátku povídka vypadala dobře, ale v momentě, kdy se v ní začaly objevovat (dost absurdní) hororové prvky si to u mě pokazila. 

Zvrácená rozkoš - Francesca Lia Block
★☆☆☆☆
Tak tohle jako fakt ne. 

Za devadesát minut zabočte na sever - Stephanie Perkins
★★★★★
Tohle je moje druhá nejoblíbenější povídka z celé knížky. Nemám jí co vytknout. ♡

Suvenýry - Tim Federle
★★★★☆
Hezký příběh s reálným koncem, což opravdu oceňuju. 

Setrvačnost - Veronica Roth 
★★★★☆
Zajímavá povídka zasazená patrně do budoucnosti, která se kromě samotné romantické linky zabývá i vážnými tématy. 

Milostný labyrint - John Skovron
★★☆☆☆
Celá povídka byla neskutečně naivní. Nebo že by šlo o parodii? Těžko říct. Za mě se tenhle příběh tak či tak moc nepovedl. 

Hodně štěstí a nashledanou - Brandy Colbert
★★★☆☆
Tohle bylo takové průměrné, hodně předvídatelné a s neskutečně uspěchanou romantikou. 

Zbrusu nová atrakce - Cassandra Clare
★★☆☆☆
Prostředí strašidelného lunaparku se mi líbilo do doby, než přišly na scénu nadpřirozené bytosti. Zápletka mi navíc přišla naivní a romantika trochu nucená. 

Tisíc způsobů, jak by se to mohlo pokazit - Jennifer E. Smith
★★★★★
Zaručeně nejlepší povídka z celé knížky! Originální, reálné, dotýkající se tématu, o kterém se moc nemluví, skvěle zpracované, s úžasnou letní atmosférou, prostě nádherné. ♡

Mapa perfektních maličkostí - Lev Grossman
★★★★☆
Fajn povídka, která se sice nestaví na nějak zvlášť originálním nápadu, ale bavila mě, takže splnila svůj účel. Jen to rozuzlení mě trochu zklamalo. 

Ještě tu mám dvě malé připomínky, jednu pochvalnou a druhou kritickou. Pochválit bych chtěla pěkný design knihy. Není sice nejkrásnější, jaký jsem kdy viděla, ale líbí se mi. No a zkritizovat musím velké množství pravopisných chyb, u kterých jsem fakt nechápala, jak je mohl korektor přehlédnout, a některá zvláštně přeložená slova. 

Jaká je vaše oblíbená kniha s letní atmosférou? Napište mi do komentářů. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře