Harry Potter a prokleté dítě

★★★★☆
Autor: J. K. Rowling, John Tiffany, Jack Thorne
Nakladatelství: Albatros

Harry Potter to nikdy neměl snadné a teď, jako přepracovaný zaměstnanec Ministerstva kouzel, manžel a otec tří školáků, to má ještě těžší.
Potýká se s minulostí, která nechce zůstat tam, kam patří, a jeho nejmladší syn Albus se mezitím musí prát s tíhou rodinného dědictví, o které nikdy nestál. Minulost a současnost se čím dál hrozivěji prolínají a otec i syn zjišťují nepříjemnou pravdu: temnota někdy vyvěrá z nečekaných míst.

Prokleté dítě není zrovna kniha vychvalovaná do nebes, což je taky důvod, proč jsem se poměrně dlouho odhodlávala k jejímu přečtení. Nakonec jsem se do ní ale přece jen pustila, a to konkrétně na začátku května, v období, kdy jsem psala přijímačky na SŠ a k mému překvapení jsem toho vůbec nelitovala. Tehdy mi svou čtivostí, oddechovostí a zábavností pomáhala relaxovat a přijít na jiné myšlenky, což taky sehrálo značnou roli v jejím celkovém hodnocení. 

Postavy i vývoj vztahů mezi nimi se mi v knize z většiny líbily, ale samozřejmě se našly i výjimky. Jednou z nich byl Albus, jeho otec a to jejich nekonečné handrkování, které mi po většinu knihy drásalo nervy. Tyhle dva i jejich vtah jsem si oblíbila až na samotném konci. Takže pozdě, ale přece. 😊
Postava, která mi ale nesedla vůbec byl záporák téhle knihy. Spolu s ním mě vytáčela i ta báchorka o jeho původu, která mi přišla jako výmysl z nouze. Něco, pod čím je podepsaná J. K. Rowling má podle mě prostě na víc. 

Příběh se nevyrovná zbytku série, ta je jednoznačně lepší, ale ani tohle nebylo vůbec špatné. Jak už jsem zmínila, knížka je hrozně čtivá a neuvěřitelně mě bavila, díky čemuž prostě nemůžu hodnotit jinak, než pozitivně. 😁
Trochu mi v Prokletém dítěti chyběl humor typický pro knihy ze světa Harryho Pottera, ale dalo se bez něj obejít. 

Tuhle oddechovku můžu doporučit všem fanouškům Harryho Pottera, kteří ji budou brát trochu s nadhledem a spíš jako zajímavý doplněk k původní sérii, než jako vážně myšlené pokračování.

Četli jste Prokleté dítě? Jaký na něj máte názor? Napište mi do komentářů. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře