Bílá past

★★★★★
Autor: Maureen Johnson
Nakladatelství: CooBoo

Strhující finále detektivního příběhu Křiváků, které vás vtáhne a nepustí!
Ellinghamská akademie je snad prokletá. Už tu zemřeli tři lidé. Všichni tři byli na špatném místě ve špatnou dobu. Přesně v okamžik Stevieina největšího triumfu… už ví, kdo jsou Křiváci. Vyřešila největší případ celého století. Tedy aspoň si to myslí. Zrovna teď se toho kolem ní děje tolik, že je těžké soustředit se na minulost. Pak ale přijde obrovská sněhová bouře, což je samozřejmě pro Stevie ten správný okamžik udělat nějakou hloupost. Je čas zůstat v horách a čelit bouři – a vrahovi.

Křiváky mám konečně celé přečtené! Poslední díl téhle série, Bílá past mě stejně jako dva předchozí moc bavil a hltala jsem každé jeho slovo. Postavy a vztahové linky mezi nimi jsem si oblíbila víc, než kdy dřív, a podobně jsem to měla i s humorem a atmosférou, která je napínavá, dobrodružná a zároveň zvláštním způsobem magická. 😍

„Mezi lidmi převládá mylná myšlenka, že jmění přináší spokojenost. Ve skutečnosti je to ale naopak. V lidech často probouzí hlad – a nehledě na to, co pozřou, se nikdy necítí zcela zasycení. Kdesi se otevře prohlubeň.“

Ocenila jsem, že je zde děj předchozích knih tak, jako v Němém viníkovi postupně zrekapitulován, takže jsem neměla problém s pochopením souvislostí. Opět se zde střídá pohled do současnosti a minulosti, která je vykreslena nejen vyprávěním, ale i dopisy, zápisky z deníku a dalšími dokumenty, což text ozvláštňuje a příběhu dodává na reálnosti.

„Na realitě je krásné to, jak je nesmírně flexibilní. V jednu chvíli se žene do záhuby, a hned v tu další před vámi otevírá sad plný možností.“

S rozuzlením příběhu a tedy i celé série jsem moc spokojená. Je poměrně komplikované, hlavní hrdinka musela rozluštit nespočet hádanek a odhalit spoustu tajemství, aby se k němu dobrala, ale v tomto případě mi to vůbec nevadilo a naopak se mi to líbilo. Autorka jej navíc očividně promyslela do detailu. Nezůstala jediná nezodpovězená otázka okolo případů, minimálně já jsem žádnou nenašla. 😊

Podařilo se Vám někdy při čtení/sledování detektivky správně tipnout pachatele? Napište mi do komentářů. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře