Sirotčinec slečny Peregrinové: Podivné město

★★★★★
Autor: Ransom Riggs 
Nakladatelství: Jota

Mimořádná pouť, která začala v knize Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti, pokračuje. Jacob Portman se vydává se svými novými přáteli na cestu do Londýna, podivného hlavního města celého světa. Doufají, že zde naleznou lék pro svou milovanou ředitelku, slečnu Peregrinovou. Jenže ve městě ničeném válkou číhají nečekaná překvapení na každém rohu. A než Jacob dovede podivné děti do bezpečí, musí učinit důležité rozhodnutí, které se týká jeho lásky k Emmě Bloomové.

Prázdné město vtáhne čtenáře do imaginárního světa telepatie a časových smyček, cirkusových triků a vlkodlaků – do světa obydleného „podivnými“ dospělými, vrahounskými stvůrami a bizarními druhy zázračných zvířat. Stejně jako v prvním díle v sobě i druhá část Podivných dětí spojuje napínavou fikci s dosud nepublikovanými dobovými fotografiemi a nabízí tak jedinečný čtenářský zážitek.

Jestli jsem první díl Sirotčince hodnotila pěti hvězdičkami z pěti, tenhle by měl dostat ještě kousínek navíc. Všeho, co jsem si v jedničce oblíbila je tady totiž víc. Víc akce, víc napětí, víc dobrodružství, víc pasáží, nad kterými jsem se rozplývala a četla si je znovu a znovu a v neposlední řadě víc prostoru pro romantické i přátelské linky. Ty se zde pěkně rozvíjejí a přinášejí světlo do temnějších částí příběhu. 

„Věřím tomu, že pokud jde v životě o něco velkého, neexistují náhody. Všechno se děje z nějakého důvodu.“

I postavy se v Podivném městě více projevují a autor u mnohých z nich poprvé nabízí náhled do jejich minulosti. 
Opět nechybí skvělý humor a to, co činí Sirotčinec tak výjimečným: podivné fotografie. Asi nad nimi prostě nikdy nepřestanu žasnout a uvažovat, jak nebo proč vznikly. Jsou zkrátka skvělým doplňkem textu a dělají příběh reálnější a nezapomenutelnější. 😊

„Smíchem se špatné věci nezhorší, stejně jako se pláčem nezlepší.“

Oproti minulému čtení knihy jsem tentokrát našla i něco, co by šlo udělat líp, a to konec, který byl na můj vkus trochu moc uspěchaný. A taky otevřený, ale to mně osobně nevadí, vzhledem k tomu, že můžu kdykoliv sáhnout po pokračování. 😄

Na jaké místo v jakém historickém období byste se chtěli podívat? Napište mi do komentářů. Za jakékoliv odezvy budu vděčná. ♡

Komentáře