Nesvá

★★★☆☆
Autor: E. Lockhart
Nakladatelství: Host

Kolikrát může člověk změnit sám sebe? 
Imogen je sirotek na útěku. 
Bohatá a krásná, bezstarostná a obdivovaná. 
Jule je společenský chameleon. 
Chudá a ambiciózní, bojovná a vynalézavá. 
Intenzivní přátelství. Záhadné zmizení. 
Vražda, nebo dvě. 
Zlomené srdce, nebo hned tři. 
Tupé předměty, přestrojení, krev a čokoláda. 
Americký sen, superhrdinové, tajní agenti a odpadlíci. 
Dívka, která odmítá dát lidem to, co od ní chtějí. 
Dívka, která odmítá být člověkem, jímž byla kdysi. 

Autorka nezapomenutelného bestselleru Ostrov Lhářů přichází s novou knihou, mistrně napsaným psychologickým thrillerem, který vypráví o mladé, inteligentní a chladnokrevné ženě — právě tyto vlastnosti jí poslouží jako vstupenka do vysněného života. Je ale tento život skutečně její? 

Do téhle knihy jsem se pustila bez jakýchkoliv očekávání a dokonce aniž bych si zjistila, o čem je. Šla jsem do ní jen proto, že se mi Ostrov lhářů, taktéž kniha E. Lockhart, moc líbil, a tak jsem chtěla zkusit i něco dalšího z její tvorby. 😊

Autorka místy píše dost stručně, na což jsem si musela zvyknout, dění ale díky tomu alespoň pěkně odsýpá. Postavy mi nebyly dvakrát sympatické. Všechny mi připadaly hrozně namyšlené a bezohledné ke svému okolí (ale možná to byl záměr?). Co se mi ale líbilo, byla psychologie hlavní (anti)hrdinky. Všechny ty zprvu nevinné detaily, které vedly k tomu, co se z ní nakonec stalo mě fascinovaly i děsily zároveň. 😱

Příběh má zajímavý nápad a je navíc ozvláštněn tím, že je vyprávěn pozpátku. To mě nejprve trochu mátlo, ale cirka v polovině, když jsem se v ději dostávala hlouběji do minulosti a kusů skládačky přibývalo, mi to začalo zapadat do sebe. Tehdy jsem si navíc byla poprvé jistá tím, že Nesvou opravdu dočtu. Chvíli jsem o tom totiž kvůli sice akčnímu, ale trochu nudnému začátku pochybovala. 
Konec byl pro mě příjemným překvapením. Ve spoustě recenzí byl označován jako „odfláknutý“, já jsem s ním ale byla spokojená a upřímně jsem takový závěr nečekala. 

Ve výsledku to bylo docela fajn čtení, o němž si ale nemyslím, že by mi něco předalo. Pro mě zkrátka perfektní tříhvězdičková knížka. 😉

Četli jste někdy nějaký psychologický thriller? Máte knihy tohoto žánru rádi?

Komentáře