Ostrov lhářů

★★★★☆
Autor: E. Lockhart 
Nakladatelství: Host

Přečtěte si to. A jestli se vás někdo zeptá, jak to skončí, prostě LŽETE!
Báječná rodina Sinclairových.
Soukromý ostrov.
Velice bystrá dívka, se kterou je něco v nepořádku.
Skupina čtyř přátel — Lhářů —, jejichž přátelství začne být destruktivní.
Revoluce. Nehoda. Tajemství.
Lži a další lži.
Pravá láska.
Pravda.

Ostrov lhářů jsem četla poprvé asi před více než dvěma lety a byla jsem unešená. V recenzi jsem knihu zhodnotila jako „ohromující, nečekané, nádherné“ a to ačkoliv jsem místy měla trochu problém se v ději vyznat a pochopit, co se vlastně událo. 😅 Především konec mi dost zamotal hlavu, ale když mi to konečně došlo, všechno, co mi dřív nedávalo smysl do sebe dokonale zapadlo a já jsem se ještě nějakou tu chvíli vzpamatovávala po jedinečném čtenářském zážitku. 😍

Letos jsem se ke knize vrátila díky společnému čtení, které na Instagramu pořádaly @kvetinkovedny a @bookexpresss a evidentně už jsem do knihy dozrála. Autorka si v textu pohrává s realitou a pouhými představami, často se objevují retrospektivní momenty, ale tentokrát už pro mě bylo docela snadné se v tom všem orientovat. Díky krátkým kapitolám a příjemnému stylu psaní se mi navíc četlo velmi dobře a taky rychle. 😌 Pozvednout musím atmosféru, kterou jsem u žádné jiné knihy nezažila a taky postavy, které mi sice nijak zvlášť nepřirostly k srdci, ale do příběhu mi seděly. 😊
Konec na mě tentokrát působil úplně jinak než minule. Všechno jsem si pamatovala a tak už se nedostavily žádné slzy, žádné ohromení, žádné emoce a pocity, které příběh po prvním čtení dělají opravdu nezapomenutelný. To je bohužel taky důvod, proč u mě kniha v hodnocení ztratila jednu hvězdičku. 😕

Jestli se rozmýšlíte zda do knihy jít, můj názor je, že byste rozhodně měli. Věřím, že si ji užijete stejně tak jako poprvé já a zanechá ve vás stopu ještě na hodně dlouho. ❤️

Už se vám stalo, že se Vám při rereadingu kniha nelíbila tolik, jako dřív? Napište mi do komentářů. ♡

Komentáře