Přízraky noci

3,5★/5★
Autor: Kateřina Ševčíková 
Nakladatelství: Fragment

Akční fantasy pro čtenáře Šesti vran.
Kníže Dragovit vládne své zemi tvrdou rukou. Princezna Lada ho viní z únosu své sestry. Na cestě za jejím vysvobozením je zabita, Smrtka jí však učiní lákavou nabídku. Lovec démonů Karden má Ladu najít a dovést před knížete. Potulná hudebnice Noa chce využít příležitosti a pomstít se vrahovi své rodiny – Dragovitovi. Jael je na útěku z morem zničené vesnice. Čtyři hrdinové, jeden úkol. Kdo z nich vyhraje a kdo skončí jako poražený?

Po delší době jsem se zase dostala k nějaké české literární tvorbě! 🥳 Tentokrát jde o Přízraky noci, knížku, která mě už na první pohled zaujala krásnou obálkou a grafickým zpracováním celkově. 😍 Milým překvapením po jejím prvním prolistování byly i bonusy v podobě mapy a slovníku pojmů, které jsem během čtení s radostí používala. 😊

Kde tady byla bílá a kde černá? Najednou su uvědomila svoji chybu. Svět totiž černobílý nejspíš nikdy nebyl. Všechno to odjakživa byly jen odstíny šedé, některé světlejší, jiné tmavší, tak jako na podzimní obloze.

Ke knihám Leigh Bardugo je tato fantasy připodobňována právoplatně. Cítila jsem z ní velkou inspiraci především Šesti vranami, ale trochu i Grišou, tady soudím pouze podle seriálu Světlo a stíny, a malinko i J. K. Rowling a jejím Harrym Potterem. Knížka je však i přes společné znaky s výše zmíněnými příběhy originální a má skvěle promyšlený svět založený na slovanské mytologii, u nějž by mi vůbec nevadilo, kdyby mu autorka věnovala ještě víc prostoru. 🙂

Teď už věděla, že není možné si vždycky poradit sám. Někdy bylo zkrátka potřeba se spolehnout na ostatní. A když jste drželi při sobě, mohli jste dokázat cokoliv. 

Styl psaní mi byl příjemný a hlavní hrdinové sympatičtí, takže jsem byla ráda, že se ve vyprávění střídaly jejich úhly pohledu. 🥰 Co se ale dle mého moc nepovedlo, je romantická linka. Hned po tom, co si postavy projevily lásku už se na jejich vztach tak nějak zapomnělo, což mě mrzelo. 😕

Láskou jste mohli zničit svět a nebyli byste první.

Rozjezd děje je poměrně rychlý, už v prvních kapitolách se to hemží zvraty, akcí a tajemstvími. Příběh mě tak snadno vtáhl a velmi mě bavil. ☺️ Jen ten konec mě upřímně zklamal. Přišel mi uspěchaný, nedotažený, nijak se mě emočně nedotkl, i když zřejmě měl, připadal mi předvídatelný, zkrátka mi vůbec nesedl. 😔

Život se neměří jeho délkou, ale vším, co zanecháme v ostatních.

Ačkoliv mám ke knize výhrady, vzhledem k tomu, že jde o autorčinu prvotinu, se myslím docela povedla. Jsem moc ráda, že jsem jí dala šanci, a pokud Vás tahle česká fantasy zaujala, určitě jí dejte šanci i Vy. ❤️

Děkuju Humbooku za poskytnutí elektronické reading copy k recenzi v rámci spolupráce! ❤️

Chystáte se na Přízraky noci? Napište mi do komentářů. ♡

Komentáře