Gilgameš

★★★☆☆
Autor: Vojtěch Zamarovský (převyprávěl)
Nakladatelství: Albatros

Jedna z nejstarších památek světového písemnictví vypráví o městě Uruku na březích Eufratu a o jeho králi Gilgamešovi. Líčí nejen jeho přátelství k Enkiduovi, ale i společenské zřízení, vztahy krále a lidu, náboženské zvyklosti a způsob života. Autor nepodává věrný filologický překlad, nýbrž spojuje dosud známé fragmenty v souvislý, prózou tlumočený celek.

Příběh o cestě uruckého vládce, který jsem četla v rámci doporučené četby do školy, byl pro mě rozhodně zábavnější, než jsem původně předpokládala. V převyprávění Vojtěcha Zamarovského je navíc velmi čtivý a jazykem nenáročný.
Takže i když mě knížka nezaujala natolik, abych ji mohla doporučit i k běžnému čtení ve volném čase, tak pokud hledáte něco, čím zaplníte volné místo ve vašem seznamu maturitní četby, a co budete mít za sebou raz dva, Gilgameš je určitě dobrá volba. 😊

Jakou knihu z maturitní četby byste doporučili? Napište mi do komentářů. ♡

Komentáře