Malé šedé buňky: Jak to vidí Poirot

3,5★/5★
Autor: Agatha Christie, David Brawn
Nakladatelství: Knižní klub

„Řešení každé záhady leží v malých šedých buňkách mozku,“ tvrdí drobný mužíček s vejčitou hlavou, pečlivě pěstěným knírem a svérázným stylem oblékání i chování. Zároveň se však neostýchá dodat: „Jmenuji se Hercule Poirot a jsem asi nejlepší detektiv na světě.“ Je neskromný, puntičkářský, pedantský... a geniální. Lze se o tom přesvědčit jak ve více než 50 románových či povídkových příbězích, tak v této knize shrnující vše podstatné, co kdy Poirot prohlásil – mimo jiné o sobě, o jídle a pití, angličtině, ženách, myšlení zločince či o svém drahém příteli Hastingsovi. Sem tam humorné, často hluboké a vždy odvážné a odhalující – takové jsou Poirotovy výroky, které nám umožní nahlédnout do duše této postavy a zároveň se přesvědčit, kolik důvtipu, bystrosti a moudra do ní vložila její autorka Agatha Christie, od jejíhož narození uplynulo v roce 2015 už 125 let.

Kouzlu Hercula Poirota a jeho šedých buněk mozkových jsem propadla již před několika lety. Od té doby jsem zkoukla většinu filmů, kde tohoto detektiva hraje David Suchet (dle mého jej prostě představuje nejlépe), přečetla pár jeho kratších případů v podobě povídek a taky tuhle doplňkovou knížečku.
Upřímně jsem od ní čekala trochu víc.

Rozhodně se tu najdou hezké myšlenky i vtipné hlášky, ale taky je tu spousta výroků, které mi přišly jen jako vycpávka k prodloužení knížky. Nic moc si z nich člověk nevezme, rozhodně ne takto bez kontextu. 🤷‍♀️

Mými nejoblíbenějšími částmi se paradoxně nestaly samotné citáty, ale prolog a epilog. Agatha Christie v nich mluví o vzniku svého hrdiny a vztahu k němu, a to mi přišlo velmi zajímavé. 😊
Do budoucna využiju jistě i seznam děl, v nichž Poirot vystupuje, který je taktéž k dohledání v knize. Mám totiž v plánu vytvořit si časem jejich sbírku. 📚

I když tento svazek citací není dokonalý, fanoušky jistě potěší. ❤️

Co Vy a Hercule Poirot? Četli jste nějakou knihu, nebo viděli nějaký film s tímto detektivem? Napište mi do komentářů. ♡

Komentáře