Médeia

★★★☆☆
Autor: Eurípidés

Tragický příběh královské dcery Médeiy, pomsty a boje o zachování cti, který vede až k vraždě vlastních dětí, v jednom z nejslavnějších antických dramat.

Médeiu jsem začala číst s poměrně velkým očekáváním. Líbil se mi nápad, to že by se kniha měla týkat feminismu a psychologie ženy. Na antické drama byly tyto tři věci vážně fajn. 😊 Dílo se navíc dobře četlo, i přes trochu složitější jazyk. Doufala jsem však, že hrdinku Médeiu víc pochopím, že bude právě ona psychologie rozvinuta trochu víc, že autor nějak obhájí, proč se chovala zrovna takto. To se nestalo. 😕 Vše mi přišlo příliš nepravděpodobné a nepochopitelné. Činy, které postavy dělaly mi nepřipadaly jako dobré řešení situace. 🤷‍♀️
Osobně z antiky doporučuju víc tu Antigonu. 

Stihla Vás už letos nějaká kniha zklamat? Napište mi do komentářů. ♡

Komentáře