Will Grayson, Will Grayson

★★★★☆
Autor: John Green, David Levithan 
Nakladatelství: Yoli

Will Grayson a Will Grayson jsou dva naprosto rozdílní kluci, kteří spolu (kromě jména) nemají vůbec nic společného. Dokonce se ani neznají. Pak se jednoho dne náhodou setkají...

Chicago je dost velké město a dva středoškoláky z jeho opačných konců může dohromady svést leda náhoda. A aby se navíc ti dva jmenovali úplně stejně, totiž Will Grayson, musí ta náhoda být hodně veliká. Jenže opravdový spád věci naberou teprve tehdy, když se do všeho vloží ještě někdo třetí – kamarád jednoho z Willů zvaný Drobek, tornádo v lidské podobě. Drobek je střední útočník školního týmu amerického fotbalu, autor, skladatel, producent, režisér a hlavní hvězda nejlepšího muzikálu všech dob, a především věčně zamilovaný gay. A když ten se do něčeho pustí, můžete si být jistí, že při zdi se držet nebude… Oba Willy čeká řada příjemných i méně příjemných překvapení a postupně si budou muset znovu přebrat všechno, co si mysleli o sobě, o lásce i o přátelství.

John Green a David Levithan. Jména, která pro mě představují něco jako záruku kvality. Nevím jistě, jestli bych na knihu narazila a pustila se do ní, kdyby právě tito lidé nebyli jejími autory. Možná ne. A jsem ráda, že se to nestalo, jelikož bych přišla o zajímavý čtenářský zážitek. 😊

Když ti na něčem záleží, neskončí to OBČAS špatně. Skončí to špatně VŽDYCKY.

Jak už název napovídá, hlavními hrdiny této knihy jsou dva kluci se stejným jménem. V knize se střídají jejich pohledy, kterým dodává na autentičnosti to, že každý z nich píše jeden z autorů. Willové mají díky tomu trochu rozdílný humor, u obou mimochodem skvělý, vyjadřují se odlišným způsobem a jinak přemýšlí.
Oba protagonisty jsem si velmi oblíbila, stejně tak většinu zbylých postav. Výjimkou se ale stal Drobek Cooper, jenž mi nebyl vůbec sympatický. Doufala jsem, že se to v průběhu čtení zlepší, bohužel se tak nestalo. 😒

Mám pocit, že můj život je teď hrozně rozházený. Jako by to byla spousta kousíčků papíru a někdo pustil větrák. Ale když s tebou mluvím, tak se mi zdá, že ten větrák na chvíli vypnuli. Jako by věci mohli přece jenom dávat smysl. Dáváš mě zase dohromady a já si toho hrozně vážím.

Děj se zabývá především identitou, sexualitou, vztahy a duševním zdravím. Moc se mi líbila zápletka, která tohle všechno spojovala, i romantika. 
Částečně otevřený konec příběhu byl trochu kýč, přesto jsem si jej užila. ☺️
Zajímavým bonusem, který čtenáři najdou za poděkováním, je dodatek autorů osvětlující okolnosti vzniku knížky prostřednictvím rozhovoru mezi nimi. 

Vztah je něco, pro co se rozhodneš, ale kamarád prostě jsi.

Kniha mě moc bavila s fakt příjemně se četla. Pokud hledáte knížku, u které si odpočinete, tohle je rozhodně dobrá volba. ❤️

Znáte osobně někoho se stejným jménem i příjmením, jako máte Vy? Napište mi do komentářů. ♡

Komentáře