Alespoň prozatím + Alespoň pár kapitol navíc

★★★★☆
Autor: Amélie Salingerová
Nakladatelství: YA čtu

"Říká se, že láska je jako choroba... A já jsem se jí nakazila v době, kdy celý svět mluvil o jiné nemoci." Romantická feel-good contemporary od vítězky 2. ročníku literární soutěže CooBoo hledá talent.

Marina vždycky upřednostňovala fiktivní kluky před těmi skutečnými. Když se však konečně zakouká do svého spolužáka a domluví si s ním rande, zavírají se kvůli pandemii koronaviru školy a Marina se společně s rodinou dočasně stěhuje na chatu poblíž Českého ráje. Nejenže se kvůli tomu její vysněná schůzka odkládá na neurčito, ale zároveň jí pobyt daleko od domova znepříjemňuje přibližně stejně starý soused, který ji nemá příliš v oblibě. Co jiného však dělat celé dny na samotě než se snažit zjistit, proč tomu tak je?

Alespoň prozatím považuju za doposud největší knižní překvapení tohoto roku. Po všech pozitivních recenzích jsem knize dávala velké šance na to, že se mi bude líbit, ale přece jen jsem měla trochu strach, abych ji nepřecenila. To se nakonec nestalo a já si její čtení fakticky užila a krásně jsem si u něj odpočinula. ☺️

Ze začátku jsem trochu bojovala se stylem psaní autorky, ale brzy jsem si na něj zvykla a tento problémek překonala. 🙂
Samotný děj je poměrně jednoduchý, bez nějakých velkých zvratů, což z knihy dělá hezkou oddechovku. 
Líbilo se mi i prostředí, v jakém se příběh odehrává a atmosféra, která mi trochu evokovala knihy Jenn Bennett. 😌

Postavy jsem si oblíbila, ačkoliv jsem s nimi neměla tolik společného. Chovaly se reálně a logicky a stejně tak působily i jejich vztahy, včetně zdravé, nijak toxické romantické linky. 💖
Všechny konflikty a problémy nebyly řešeny ničím jiným, než komunikací, takže další plus. 
Celkově to na mě působilo jako dobrý příklad (nejen) pro mladší čtenáře, což se o všech knihách opravdu říct nedá. 

Grafické provedení hardbacku si neumím vynachválit. Je opravdu povedené! 😍
Stejně tak obálky s bonusy ke knize. Ty jsou z mého pohledu skvělým zpestřením. 😊
Co už bych úplně nepotřebovala je brožurka Alespoň pár kapitol navíc. Líbily se mi v ní medailonky betačtenářů, ale samotný náhled do života hrdinů potom, co původní příběh skončil, mě tolik nezaujal. Moc na tyhle „o X měsíců/let později“ nejsem. 😄🤷‍♀️

Tahle kniha si sice mé srdce nezískala natolik, abych jí mohla dát pět hvězdiček, ale rozhodně ji doporučuju. Beze sporu patří mezi kousky z české tvorby, které si zaslouží pozornost. ❤️

Jaká kniha Vás posledně pozitivně překvapila? Napište mi do komentářů. ♡

Komentáře