Celou tu dobu

★★★☆☆
Autor: Rachael Lippincott, Mikki Daughtry
Nakladatelství: Yoli 

Od autorek nezapomenutelného příběhu Pět kroků od sebe. Kyle a Kimberly jsou na střední škole dokonalým párem a plánují společnou budoucnost, dokud nedojde k tragické autonehodě, po které se Kyle probudí v nemocnici s poraněním mozku. Kimberly nehodu nepřežije. Nikdo v Kyleově okolí nerozumí tomu, čím si Kyle prochází. Až na Marley. Marley se snaží vypořádat s vlastní ztrátou, o které je přesvědčená, že ji zavinila. Když se jejich cesty protnou, Kyle má pocit, že v Marley konečně našel člověka, který pochopí vše, co doposud nikdo nedokázal. Když se společně snaží zahojit své rány, jejich vzájemné pouto i city sílí. Kyle ale nedokáže setřást pocit, že se schyluje k dalšímu tragickému okamžiku, který znovu obrátí jeho život naruby...

Pět kroků od sebe zbožňuju a proto jsem se rozhodla zkusit i druhou knihu Rachael Lippincott, která byla přeložena do češtiny, Celou tu dobu. Nebudu lhát, čekala jsem víc... 😔

Autorka hned na začátku vrhá čtenáře do děje. Už v první kapitole nastane zásadní událost, od které se následně vše odvíjí, což mě zaujalo. 🙂
Velká část zbylého vyprávění je ale bohužel psána ve stylu: popíšeme jeden den, necháme bez povšimnutí uplynout měsíc a zase znova, a to mi vůbec nesedlo. 🤷‍♀️ Přišlo mi to zmatkovité a jaksi neúplné. 
A pak přišel další zvrat, velmi nečekaný, který celý příběh obrátil naruby. Ve výsledku se mi líbil a dodal knize originalitu, nicméně to je tak vše. 
Konec mi připadal zbytečně moc komplikovaný a přeslazený. 😐

Tentokrát mi dělalo docela problém vcítit se do postav. Běžně mívám po dočtení knihy pocit, jako bych její hrdiny znala, jako by šlo o opravdové živé lidi, tady tomu tak ale nebylo. 😕
Úplně mimo mě šla i chemie mezi nimi. Dialogy mi občas přišly strojené a celkově jsem jejich vzájemné přátelství a lásku necítila. 😪

Oproti Pěti krokům od sebe ve mě tahle knížka nevyvovala žádné velké emoce a vlastně celkově nemám pocit, že by mi něco předala. Byla docela čtivá, vlastně mě i bavila a taky jsem si u ní odpočinula, což jsou jedny z mála důvodů, proč ode mě získala v celkovém hodnocení pěkné tři hvězdičky, ale zkrátka to není vše, co bych od opravdu dobré literatury očekávala. 
Přesto věřím a vlastně i vidím okolo sebe, že si Celou tu dobu své čtenáře nachází, takže pokud Vás kniha láká i po této recenzi, určitě ji zkuste. 😊

Četli jste Pět kroků od sebe nebo Celou tu dobu? Kterou knihu máte raději? Napište mi do komentářů. ♡

Komentáře