Sirotčinec slečny Peregrinové: Ptačí sněm

★★★★★
Autor: Ransom Riggs 
Nakladatelství: Jota

A jsou zpět! Protože od rozdělané práce se neodchází. A od té podivné už vůbec ne. Když H, spolupracovník Jacobova dědečka Abea Portmana, umíral, pověřil Jacoba úkolem - dopravit nově kontaktovanou členku rodiny podivných Noor Pradeshovou do bezpečí, které jí poskytne tajná agentka V. Svěřil mu i to, že Noor se týká prastaré proroctví o sedmi emancipátorech, kteří zachrání svět podivných před hrozící apokalypsou. Pokud se podaří zachránit Noor Pradeshovou, zachrání tím i svět podivných. O jeho zkázu neusiluje nikdo jiný víc než stvůry. A ačkoliv při zkáze Knihovny duší velká většina z nich zemřela, ti nejhorší z nich přežili. Někteří jako vězňové, kterým se však na začátku nového pokračování příběhu podivných podaří ze žaláře uprchnout. Na útěku osvobodí i netvora, který poháněl Panloopticon… Celou situaci ještě komplikují znesvářené americké klany podivných, mezi nimiž hrozí válka, jíž se všemožně snaží zamezit ymbryny. V amerických smyčkách se skrývá nebezpečí a nejistota na každém kroku. Kam dřív skočit? A aby toho nebylo málo, V je nejtajemnější a nejmocnější z Abeových bývalých společníků, která se skrývá a dělá vše pro to, aby nebyla nalezena. Jacoba čeká tvrdý oříšek. Čas nemilosrdně běží a Jacob i jeho přátelé se snaží rozluštit proroctví a přijít celé věci na kloub. Na záda Jacobovi dýchají nepřátelé a před ním je jedno velké Neznámo… Uspěje i tentokrát?

Konečně jsem se dostala k té části série, kterou jsem ještě dřív nečetla! Zprvu jsem se proto dost bála, abych nebyla zklamaná, nepokazila si skvělý dojem, který ze Sirotčince mám. Minimálně u Ptačího sněmu k tomu však naštěstí nedošlo. Rozhodně nemůžu říct, že by šlo v porovnání s předchozími knihami o kdoví jak silný díl, konkurence je holt velká 😄, ale zahřál mě u srdce i tak. ❤️

Prchat, jako by se nechumelilo, je umění. Není to snadné utíkat před něčím, co vás může zabít, a nepřitahovat k sobě pozornost. Předstírat, že si jdete jen tak odpoledne zaběhat, zvlášť když dva z vás jsou mokří od hlavy k patě, dva mají na sobě šaty z 19. století a všichni vrháte nervózní pohledy do každé uličky i za sebe. Očividně jsme tohle umění neovládali, protože na nás zíralo dokonce ještě víc čumilů, než by dva lidé v kostýmech a dva mokří teenageři očekávali, zejména v New Yorku, kde je většina chodníků plná divných lidí.

Vždy, když se do Sirotčince začtu, cítím se jako při návratu domů. 😌 Můžou za to především postavy, jejichž charaktery a rozmanitost naprosto miluju, a ve kterých, ač existují jen na papíře, vidím skutečné přátele. 💖
Díky nim je zde další úžasná věc, a to humor. Ten je většinou černý nebo sarkastický, místy i trochu morbidní, dost specifický a objevující se v momentech, kdy to čtenář nejmíň čeká. A kupříkladu mi fakt sedí. 😊
Co se týče romantických linek, jednu, která vzniká právě v Ptačím sněmu moc nemusím. Dává smysl, to nepopírám, ale zkrátka si mě nezískala natolik, abych ji podporovala. 🤷‍♀️

Ať se děje cokoliv, vsaďte se, že vám nikdo neřekne celou pravdu. Pokud se chcete něco doopravdy dozvědět, co stojí za to vědět, musíte si to zjistit sami.

Tento díl mi jako první přišel místy docela předvídatelný. Rozhodně tu bylo pár dobrých zvratů, ale nic, co by mi vyrazilo dech. 😕
Některé věci mi taky přišly zbytečně komplikované, především minulost jedné z postav, a tím pádem taky méně uvěřitelné. 
Jinak jde ale o fungující příběh zasazený do skvěle promyšlených a velmi originálních míst, která mě při čtení moc bavilo objevovat. ☺️
Kolikrát už jsem chválila design těchhle fantasy? No, to je jedno, protože to udělám zas. Je to prostě nádhera, přebal i obálka pod ním, oddělovače kapitol, jednotlivé stránky, fotky a vlastně nejvíc ty fotky! 😍

Kdy explodují vězení a zavládne zděšení
a zrádci povolají svého krále, 
starešinové se probudí 
a věk sváru se narodí.
Každý kraj na zemi poklesne v krachu 
a bude šířit puch a utápět se ve smradu a pachu
bnijících těl zvířat i lidí
a vegetace na zemi, co bývala k žití.

I přes to, že mám knize co vytknout, dávám jí pět hvězdiček. Já číselné hodnocení udílím chvíli po dočtení na základě pocitů, které mě naplňují, ne z nějakých logických důvodů. A pocitově musím v tomto případě hodnotit opět maximálně kladně. To jen na vysvětlenou. 😊 Jinak samozřejmě čtěte všichni Sirotčinec! Je to sakra boží! ❤️

Kdyby Vás Panloopticon (speciální stroj) mohl přenést na jakékoliv místo v jakémkoliv čase, kam byste se právě teď vydali? Napište mi do komentářů. ♡

Komentáře