Sluha dvou pánů

★★★★☆
Autor: Carlo Goldoni

Slečna Beatrice, převlečená za svého mrtvého bratra Federica, přijíždí se sluhou Truffaldinem do Benátek, aby zde našla bratrova uprchlého vraha.
Ten později skutečně dorazí a Truffaldino, jenž netuší, s kým má tu čest, vstoupí z vypočítavosti i do jeho služeb. Vždyť dva platy jsou přece víc než jeden.
Sluha ovšem nejlépe ze všeho umí poplést, zaměnit a pomotat jakýkoli úkol, čímž zakládá dlouhý řetězec omylů, nedorozumění a komických situací.

I když jsem u Sluhy dvou pánů zprvu zápasila se jmény postav (doteď některá nedokážu vyslovit 🙈), vynahradila mi to čtivost dramatu, díky které mi stránky ubíhaly pod rukama bleskovou rychlostí (opomeňme fakt, že jsem četla ve čtečce), a vlastně jsem se i docela bavila. 😊 Jednoduchý příběh, nijak zvlášť hluboké komediální postavy, ve výsledku to ale funguje, jistě ještě víc na divadelních prknech než na papíře. Rozhodně mám v plánu zkouknout televizní záznam hry s Miroslavem Donutilem, který jsem ještě neviděla.
Tuhle klasiku jako maturitní četbu určitě můžu doporučit. ❤️

Čtete klasiky i mimo školní rok? Napište mi do komentářů. ♡

Komentáře